راه های کسب رضایت بیمار و کاهش شکایات پزشکی

یکی از شکایت هایی که در دادگاه های قضایی مورد بررسی قرار میگیرد و برای افراد زیادی مشکل ایجاد کرده است، شکایت از پزشک است. هر چند در سال های اخیر میزان شکایت از جامعه پزشکی کاهش یافته است اما هنوز هم خانواده هایی هستند که به دلیل قصور پزشک با مشکل مواجه می شوند یا متأسفانه یکی از اعضای خود را از دست می دهند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم تا با این قبیل مشکلات روبرو نشوید.

نکته مهمی که برای مواجه نشدن با قصور پزشکی باید در نظر داشته باشید، دقت در انتخاب پزشک است. چنان چه در انتخاب پزشک خود دقت کنید و برای درمان تنها به دنبال پزشکی که خدمات را با قیمت ارزان تری ارائه می کند نباشید، روند درمان را به سلامت طی خواهید کرد و از آسیب دیدن خود یا سایراعضای خانواده تان پیشگیری خواهید کرد . در ادامه راه های انتخاب یک پزشک خوب و کارا را بیان می کنیم.

راه های کاهش شکایات پزشکی و قصور پزشکی

پرس و جو از نزدیکان

اگر در بین نزدیکان خود فردی را دارید که بیماری شما را داشته یا در این زمینه تجربه ای دارد حتما با وی مشورت کنید. از وی بخواهید اگر پزشک خوبی می شناسد به شما معرفی کند. با این کار ریسک مراجعه به پزشک کم تجربه را کاهش می دهید و در بیشتر اوقات رضایت فرد را نیز به دنبال خواهد داشت.

جستجو در اینترنت و مشاهده نظرات بیماران

با فراگیر شدن استفاده از اینترنت در بین مردم، افراد معمولا نظر خود را درباره پزشکی که مراجعه کرده اند به اشتراک می گذارند.  از طرف دیگر اطلاعات اکثر پزشکان در وب وجود دارد. کافی است نام پزشک خود را در اینترنت سرچ کنید و نظرات سایر افراد را درباره آن مطالعه کنید. مراجعه به سایت های دایرکتوری پزشکی یک پیشنهاد خوب است که می توانید از آن استفاده کنید.

دایرکتوری پزشکی مطب 365 ، یکی از سایت های دایرکتوری است که پزشکان زیادی در حیطه های تخصص مختلف پزشکی  در آن ثبت نام کرده اند و بیماران زیادی نیز تجربه خود را از مراجعه به آن ها بیان کرده اند . به طور مثال اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید دندان های خود را ارتودنسی کنید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و با لیستی از متخصص های ارتودنسی خوب در تهران آشنا شوید. هم چنین در صفحه هر پزشک نظرات بیمارانی که به آن ها مراجعه کرده اند را بخوانید.

https://matab365.com/dir/orthodontist/tehran/

یا اگر ساکن مشهد هستید و به دنبال یک متخصص پوست می گردید کافی است به لینک زیر از دایرکتوری مطب365 مراجعه کنید:

https://matab365.com/dir/dermatologist/mashhad/

راه های کاهش شکایت پزشکی

تنها قیمت را ملاک قرار ندهید

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد هنگام انتخاب پزشک انجام می دهند این است که تنها به دنبال قیمت ارزان تر هستند. شاید پزشکان زیادی باشند که برای جذب بیمار بیشتر خدمات پزشکی را با قیمت ارزان تری نسبت به سایر پزشکان ارائه کنند و از طرح های تخفیفی متنوعی رو نمایی نمایند؛ اما این نکته را حتما در نظر داشته باشید  آیا تجربه کافی را دارند و کیفیت را هم در نظر می گیرند؟ و اینکه آیا نتایج درمان ، مورد تایید و رضایت بیمارات بوده است ؟
از قدیم هم گفته اند که هر ارزانی بی حکمت نیست ، بنابراین در امر درمان حتما باید ملاک را تخصص و نتیجه محور بودن عملیات درمانی از طرف پزشک دانست و هزینه های ارزان و تخفیف های متنوع را ملاک تصمیم قرار نداد.

 

مراجع رسیدگی به شکایت از پزشکان

اگر به هر دلیل، پزشکی که انتخاب کرده اید در روند درمان شما قصور پزشکی انجام داده است  و در این میان نیاز به حکم دارید ، می توانید به معاونت درمان شهر خود یا به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید جهت ثبت شکایات و اطلاعات بیشتر می توانید درخواست رسیدگی خود را در سامانه نظام پزشکی با  لینک زیر ثبت نمایید تا روند رسیدگی به درخواست شما د اسرع وقت صورت گیرد:

https://irimc.org/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • عرض ادب خدمت شما
    من قیمت هارا ندیدم
    این درست هست که بابت کاربهترین پول بیشتری داد اما مردم مشکلات اقتصادی دارند ازچشم مردم نبینید
    من ده سال هست دندان هایم پوسیدگی دارند سقف بالای فکم چنتا ریشه دارم
    دردشان راتحمکردم منتظر یک فرصت مناسب بودم تا ایمپلنت جدید تربیاید
    لطفاً اگرتلگرام یاواتس آپ دارید روی جی‌میل بفرستید خدمت برسم ممنون

    پاسخ
    • لارن مارکتینگ
      آوریل 25, 2023 7:17 ق.ظ

      سلام و عرص ادب
      دوست عزیز ما خدمات دیجیتال مارکتینگ به پزشکان و مراکز درمانی ارائه می کنیم و شما باید مسقیم با پزشک موزد نظر خود در ارتباط باشید
      برای مشاهده لیست پزشکان و مراکز درمانی مختلف در شهر مورد نظر خود می توانید به سایت https://matab365.com/dir/ مراجعه کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مرتبط

برخی از پروژه ها

فهرست